همایش بزرگ تکریم سالمندان بم برگزار شد

سالن اجتماعات بسطامی اداره فرهنگ وارشاد شهرستان بم پذیرای جمعی از پیشکسوتان حوزه های مختلف هنری ، فرهنگی و ورزشی همچنین بازنشستگان دستگاههای اجرایی این شهرستان به منظور تجلیل از جایگاه ومنزلت بازنشستگان وپیشکسوتان بود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان محمد ابوذری رییس بهزیستی بم دراین همایش که با حضور رییس شورای اسلامی شهر و روستا ،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، جمع کثیری از سالمندان ادارات و همچنین نویسندگان ، نوازندگان شعروموسیقی و...  برگزارشد در سخنانی با اشاره به کاهش نرخ باروری در استان عنوان داشت : یکی از مسائل امروز جامعه ما کاهش نرخ باروری است  که  در پی آن جمعیت  جوان وفعال جامعه روز به روز کاهش پیدا می کند وجمعیت سالمندان رو به افزایش گذاشته است .

 وی افزود : در این شرایط در کنار لزوم توجه به مسائل ونیازهای سالمندان  وهمچنین حفظ جایگاه ومنزلت این قشر فرهیخته بایستی به حفظ ترکیب  سنی جمعیت کشور نیز توجه نمود وبا برنامه های منسجم وکارشناسی شده به سمت  جلوگیری از کاهش نرخ زاد و  ولد پیش رفت .

رییس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بم نیز در ادامه این مراسم  در سخنان کوتاهی عنوان داشت : در دین مبین اسلام  بر تکریم  سالمند و احترام به آنان  تاکید فراوان شده است به نحوی که بر اساس احادیث و روایات بجا مانده از معصومین  فرد سالمندی که در خانه است همانند پیامبری است که بر جامعه برانگیخته شده و این نشان دهنده عزت و بزرگی یک فرد سالخورده  در جامعه اسلامی است .

در ادامه این مراسم گروههای هنری وفرهنگی به اجرای برنامه های شاد ومتنوع پرداختند .

گفتنی است در حاشیه این مراسم کارشناسان مرکز بهداشت جهت غربالگری قند و فشارخون سالمندان در سالن حضور داشتند وبه ارائه خدمت به مراجعین وحضار در سالن پرداختند .

کد خبر 120614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد